27 Ekim 2016 Perşembe

Tuvalet eğitiminde bu kitaplar önemli!..


Merhaba değerli takipçilerimiz

Beril ile zorlu tuvalet eğitimimizden ŞU YAZIMDA bahsetmiştim. Çişini çok rahat bir şekilde öğrenen Beril maşallah gece kaçırması yaşatmadı bize. Fakat "KAKA" bizi çok zorladı. Ama ne zorlama... 

"Tutacağım, o oradan çıkmayacak, içimde kalsın!" söylemleri beni çok üzüyordu. Sadece bununla kalsa. Biz aşamalı ilerledik ama beze bir daha hiç geri dönmedik. Bir kere çıkardık bitti. Bu ilerleyişte bize faydası olan 3 kitap oldu. Bunlardan bahsetmek isterim.


Bu kitaplar hakkındaki genel yorumum annelerin başucu kitabı olacak ilk kitabımız ödediğim ücretten fazlasını hakediyor. Diğer hikaye kitaplarımız da hari ka fakat dikkat ettim ki hep kahramanlar erkek çocukları. Sanırım bu kaka problemini genelde erkek çocukları daha çok yaşıyorlardı. Fakat şu anda kız çocukları da çok yaşıyor.

İlk kitabımız;
Stressiz Tuvalet Eğitimi

Yazar;
Dr. Peter L. Stavinoha
Sara Au

Yayın Evi: Gün Yayıncılık

Diğer Bilgiler: sf.184, Katon kapaklı

Arka kapak yazısı;
"Tuvalet eğitiminin hafızanızda (saçlarınızı diken diken eden, stresli günler yerine) hoş bir anı olarak kalmasını istiyorsanız mutlaka okuyun!"

Yorum; 
Bu kitabı kitapyurdu.com 'dan aldık. Kitapta çocukların karakterlerine göre farklı eğitim metodları ile gerilmeden, strese girmeden keyifle tuvalet eğitiminden bahsediliyor. Çocuğunuzun kişiliğini tanımlamak için bazı soruları cevaplayıp puanlayarak kişiliği belirliyorsunuz. Ben de Beril'in karakterine uygun olanı bulup uyguladım. Açıkçası bunun da bu olayı kolay atlatmamıza faydası olduğunu düşünüyorum. Çok beğendiğim bir kitap anneler için tam bir başucu kitabı. Sadece tuvalet için değil çocuğunuzun karakterine doğru yolculuk adeta :)



İkinci kitabımız;
Kaka Kitabı

Yazar;
Yağmur Artukmaç,
Psk. Pınar Çakır Aksu 

Yayın Evi: Bilgi Yayınevi

Diğer Bilgiler: Karton kapaklı, sayfaları kalın kolay yıpranmayan

Arka kapak yazısı;
"Uzman psikologlar tarafından önerilen ve çocuk yetiştiren herkesin yararlanabileceği benzersiz bir dizi... "

Yorum;
Bu kitabı uzun arayışlar sonucu İnkılap Kitabevi'nden aldım. Türk yazarlar tarafından yazıldığı için anlatım bize uygun. Kitapta Teo(Teoman), arkadaşlarının tuvalet hakkında konuşmalarından etkilenerek "KAKA" hakkında merakını nerden, nasıl, nereye sorularının cevaplarıyla babasından öğreniyor. Annesiyle de konuşarak tuvalet(klozet) korkusunu yenmeye yönelik sohbetler ederek bezini bırakıyor. Çocukların mantığına yatacak bir anlatımla anlatılan olay, çocukların aklındaki sorulara bir bir cevap veriyor. Ayrıca kitap Madalyon Psikiyatri Merkezi tarafından onaylanmış ve anne babalara tavsiye edilmiş. Tuvalet eğitiminde tuvalet sırasında çocuklara okunabilecek güzel bir kitap.

Üçüncü kitabımız;
Güle Güle Kakalar

Yazar;
Sergi Camara

Yayın Evi: Altın Kitaplar

Diğer Bilgiler: sf.32, Kalın kapaklıi sayfalar kuşe kağıt.

Arka kapak yazısı; 
"Arda bezi bırakıp lazmlık kullanma çağına gelmişti, ama kendini buna hazır hissetmiyordu.Anne babası,sevgi ve sabırla Anne Kaka'ya nasıl veda etmesi gerektiğini ona öğrettiler..."

Yorum; 
Gelelim üçüncü kitabımıza, bu kitabı da D&R'dan aldım. Harika bir kitap. Beril'in tuvalette okuduğu kitapların başını ekiyor. Arda'nın hikayesi Beril'e çok dokunaklı geldi. Anne Kaka'yı bekleyen  çocukları ve baba kaka. Arda'nın Anne Kaka'nın gitmesine izin vermesi. Burada benim dikkatimi çeken şey bütün bunlar yaşanırken Arda'nın yanında annesi değil babasının olması. Ayrıca kitabın son 9 sayfasında da Ebeveylik Rehberi şeklinde öğüt ve tavsiyeler bulunan bir bölüm hazırlamışlar.


Herkese bol öpücükler ... :)

8 yorum:

  1. melabaaaağ bloguma hoşgeldiiin aramıza da hoşgeldin kiiii :) instaya da üye oldum. bir deee, feysin varsaa, orda da blogçular birlikteyiz, gruplarımız var, orda da yazılarını yayınlayabilirsin kii :)

    YanıtlaSil
  2. bak feysine de istek gönderdiim.

    blogger derneği
    bloglu yorum
    blog atlası
    blog/yayın paylaşımı

    bu gruplara istek gönder bak onaylarım onaylarız orda da koyarsın yazılarınıı. bloguna gelcem zateeeen ben bloglara üye olmadan okuyom amaa hiçbibloga üye değilim üye olursam blogçualr kızıyoooo hepimize üye ol diyoo ama gelcem kiii bi de sana arkadaş da getircem kiii :) çok şeker bi de burda herşeeey kii :)

    YanıtlaSil
  3. Ayy bizim Berilimizde ne çok yardımcı oldu dimi bu kitaplar arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni bıdı bıdılarımı az dinlemedim. Bu kitaplar gerçekten faydalı oldu. Pelorinam :)

      Sil
  4. Çocukların çoğu kakanın çıkmasından hoşlanmıyor. Ben de zamanında araştırmıştım biraz. Vücutlarından herhangi birşeyin çıkması strese neden oluyormuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar kakasının çıkmasını sanki vücutların bir parça (onlara ait bir şey) gidiyor şeklinde algıladıkları için böyle oluyomuş. Ve genelde bezli iken saklanarak tuvaltini yapan çocuklarda daha sık görülüyormuş. Ama bu çocuğun zeki olmasından kaynaklıymış. Yani herşeyin farkında :)

      Sil
  5. Merhaba Birsen hanım bloğuma uğramışsınız iadeyi ziyarete geldim =). ÇOk güzel bir bloğunuz var bıcır bıcır =). Ne faydalı kitaplarmış bunlar ben daha önce hiç duymamıştım. Tuvalet eğitimi gerçekten çok zorlu bir dönem Allah yardımcınız olsun =). Bundan sonra sık sık görüşeceğimizden emimim. Sevgilerimle =).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Biz bu süreci atlattık artık. Şimdi anneler ve güzel yavrularına yardım eli uzatmakta fayda var :)

      Sil